Trött, less och blasé

Jag är uttråkad i kubik. UTTRÅKAD!! Såå trött på att vara förkyld, ha feber, nysa och snora. Kändes för ett par dagar sedan som jag nös oftare än jag andades. Nej, det är inte covid vilket jag fått testsvar på. Så less på att ligga i soffan och kolla på tv, så less på att inte ha ork till roligheter eller åtminståne till lite lätt promenad i det underbara vintervädret. Så less på att inte ha ork till att läsa en bra bok. Övermättad på spel på mobilen, utled på att googla och inget kaloririkt onyttigt gott finns det att stoppa in i munnen till tröst... om jag inte ska gå lös på de resterande chokladdoppade nougatbollarna som vi med stor andakt äter en halv var till efterrätt... finns visst några polkagrisar kvar också men det är inte det jag är sugen på. En stor semla vore gott... tror jag...
Ja, jag är gnällig idag och jag skäms inte för det, måste bara få ut gnället nån stans. Veckans krossade pepparkakshus får stå som symbol för min uttråkade gnälliga dag...
 
 
Eftersom jag inte har kunnat njuta av den fina vintern så finns det som tur är fina  blomster att njuta av här hemma...varsågoda:
 
 
 
 
 
 
Om jag riktigt skärper mig så finns det saker att vara nöjd över även idag, efter jag fått gnälla av mig...
Listan med 2022 års olika projket är uppdaterad och kommer räcka till många månaders aktivitet. En ny klänning från Gudrun väntas bli levererad mot slutet av januari enligt erhållet leveransbesked. Alltid något.... och där tog skrivlusten lust. Adios!
 
 

Kommentera inlägget här :