Bloggtorka de luxe

Ja, nog har det varit bloggtorka. Krångel med bloggen och absolut noll inspiration att skriva. Så kan det bli och så får det vara ibland. Julen är avklarad och firad med alla våra fem bästa, våra älskade barnbarn. Julskinkan är uppäten för längesedan och bara sill finns kvar av julmaten och det äter jag inte. Det är nödenolustens uppdrag att mosa i sig sillbitarna, för slänger mat gör vi inte.  Alla tomtar har återigen fått krypa ner i träsoffan och kommer få vila där till den 22 december i år. 12 dagar i frihet fick de denna jul vilket är mer än tillräckligt. Vi har inte sett riktiga tomten här men det fanns saker som hände i jul som gör att vi riktar våra misstankar mot någon tomtenisse som smygit runt och busat till det. Morötter i ljusstakarna och skor inlindade i plastfolie... tyckte minsann att jag hörde lite obekanta ljud en natt...
 
 
 
2022 har vi lämnat bakom oss och nu blickar vi framåt. Amaryllisen från i julas får hänga med in i 2023. Julklappar köper vi ju inte mer än till paketleken och till barnbarnen. Så sagt och gjort så fixade jag lite paket till mig själv
  • en ny mugg till morgnarnas tedrickande - DIF-mugg var det lätta valet
  • en fin handduk med Vimmerby-motiv ... för fin att använda så den blev inramad
  • en kopia, tryckt på canvas, av en av Hilma af Klints tavlor från utställningen på Moderna museet
 
 
 
 
Blir så bra när man väljer själv vad man vill lägga pengarna på. Efter pandemin frodas nu kulturlivet och biljetter, hinner bli fler köpta biljetter innan året är slut, till både konserter, musikal och teatrar ligger klara för att användas under året. Allra mest ser vi fram emot Bruce Springsteen på Ullevi igen... om jag räknat rätt så blir det nionde gången vi hör och ser honom live. Årskortet till Astrid Lindgrens Värld och som också gäller till Astrid Lindgrens Näs är såklart inhandlade.  Öppningsdagen för ALV är den 17 maj... så nu vet ni var ni hittar oss den dagen. Välkomna till Vimmerby för att uppleva Astrids sagor i en fantastisk park!
 
Nyårslöfte avger jag aldrig men ett tips kan jag bjuda på för dig som då och då har svårt att somna och ligger och vrider dig i sängen, sticker ut fötterna utanför täcket för att få svalka och snurrar runt och minutrarana rinner iväg. Jag kör med alfabetet kopplat till olika tema för att stänga ute ovälkomna tankar. Tema kan vara förnamn, efternamn, städer, länder, yrken, saker som finns i hemmet, sånt man kan äta... bara fantasin begränsar områden att rabbla tills du somnar.
  • Advokat, bartender, cirkusdirektör, designer, elektriker, forensiker...
  • Aruba, Belgien, Cypern, Dominikanska republiken, Etiopien, Frankrike...
  • Avocado, bananer, choklad, dill, edamamebönor, fikon..
Ja ni fattar, prova gärna. För mig fungerar det bra. Lycka till och har du aldrig svårt att somna så säger jag bara Grattis till dig!
 
Årets första bloggbludder är nu avklarat.  När nästa inlägg kommer har jag ingen aning om. Påminner bara om att nu är det tulpantider igen. Tulpantider som gäller fram till och med påsk. 
Ha de gott! 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :