Jag? Kränkt?

Funderar på om jag borde känna mig kränkt eller om till och med hela gruppen svärmödrar borde känna sig kränkta...hmmm. Det finns både fördomar, sanningar och osanningar om svärmödrar - vad säger ni om detta:
 
 
Ser ni namnet på växten? Svärmors kudde! Nej, jag känner mig inte kränkt och jag är tämligen säker på att de två jag är svärmor till inte ser mig som växten ovan. Men nog är det ett märkligt namn och kan vi vara säkra på att det inte är svärfars kudde? 😜
Nåväl kaktusen finns att beskåda hos Trädgårdsföreningen i Göteborg. Vi skrotade runt i den parken i helgen och vilade ögonen på fina växter samtidigt som vi tröttade ut fötterna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Några dagar i Göteborg är aldrig fel. Bra stad för konserter då Ullevi är en toppenarena. I lördags var vi på Ullevi tillsammans med 71977 personer. Publikrekord! Håkan Hellström med gästartister underhöll.
 
 
 
När nästan 72000 personer för full hals sjunger med i låtarna då är det helt magiskt. Det är en upplevelse som går in i hela kroppen in i varje cell. Idol-Amena från Vimmerby var en av gästartisterna och minsann visst blev jag tårögd när hon och Håkan sjöng tillsammans. Det blev ett storslaget födelsedagskalas för mig på min 66:e årsdag. När vi ömma i händerna efter allt klappande, sittbedövade i rumpan och lomhörda traskade hem till hotellet i natten så var vi nöjda på alla sätt... och så satte längtan in till juni 2023 då vi drar till Ullevi igen. Bruce Springsteen! Bruce och Ullevi är en oslagbar kombo, jag vet av erfarenhet. Tre konserter med honom i Stockholm (Globen, Stadion, Friends) är inte att jämföra med Ullevi. Tror det är fem gånger vi hört The Boss på Ullevi och jag hoppas att juni nästa år inte blir den sista... 
 
Avslutar Göteborskavalkaden med ett par bilder på skapelser av Hedvig Ljungström som tagit kandidatexamen i modedesign vid Textilhögskolan i Borås.  Fanns att beskåda på NK och jag tyckte det var fanstastiska skapelser, lekfulla och kreativa. 
 
 
 
Ha de gött i den friska luften och njut av solen! 
 

Kommentera inlägget här :