Höst, höst, höst och skördefest

Vilken vacker dag idag. Det var ren och skär njutning med skogspromenad och genomsvett blev jag som vanligt... Vackra färger som lyses upp av solen är hälsosamt att uppleva. Har lite kvar att fixa i trädgården innan den är helt klar för sen höst och vintervila. Tar det en annan dag...jag hinner - så varför jäkta?!
 
 
Ölands skördefest fick besök av oss i fredags. Förberedda med noggrann planering av mig (vem annars?! - göra lista ni vet...) så drog vi iväg över Ölandsbron som firade 50 år denna dag. Kommer ihåg hur mäktigt det var första gången man åkte över bron. Det var nästan en Golden Gate-känsla för mig då som tonåring. Väl på Öland blev det pumpor, pumpor, pumpor, konst, hantverk och några villhövde inköp. Självklart åt vi läckert goda kroppkakor i Arontorp. Sååå gott!!! Mättnaden sitter i länge... Paradisverkstaden, ett favoritställe, fick besök liksom Alséns. På dessa båda ställen finns alltid saker man villhöver, så också denna dag🙂 Många stopp och start med bilen blev det denna dag och dryga 12000 steg så både kropp och själ fick sitt under dagen.
 
Förra året på skördefesten åkte vi på södra Öland, i år höll vi oss mellan Färjestaden och Borgholm. Kul att traska runt i Borgholm och en tur ner till hamnen hör till. Det är nåt visst med Öland, det är jag inte ensam om att tycka tippar jag. Kör väl lite bildbomb från dagen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I Himmelsberga fanns det en liten utställning om badkar. Hur ofta funderar man på badkar, vad de betytt och betyder? Kul läsning.
 
 
 
Solen skiner fortfarande och nödenolusten jobbar på med underhåll av huset/altanen, ser honom genom fönstret.. tror minsann han snart är hungrig så dags för mig att fixa middag. Det blir höstig mat. Korvgryta med äpple, lök och curry och pasta och rårivna morötter som till behör. Tjingeling!

Kommentera inlägget här :