Dagen började med en käftsmäll

Det första jag läste idag var detta:
 
 
Blev helt knockad. 15 september ska enbart vara en glädjens dag då ett barnbarn och äldsta sonens sambo firar sina födelsedagar just detta datum. Det var först idag 12 år efter cancerbeskedet som jag upptäckte att det vidriga beskedet jag fick sammanföll med två älskade personers födelsedagar.  Har inte haft koll på det förut och som jag minns har jag inte haft en enda tanke på detta sammanträffande under alla år vi firat födelsedagsbarnen. Idag slog insikten till med full kraft och jag har känt mig påverkad av detta minne hela dagen. Minns tydligt när jag ringde min chef efter att jag fått beskedet och meddelade att jag kommer inte tillbaka till jobbet under eftermiddagen. Jag ville vara tillsammans med nödenolusten och försöka förstå vad jag hade framför mig. Tårarna har stundtals idag runnit.... Känner mig fortfarande nu ikväll påverkad och omtumlad av alla minnen förknippade med min cancer som gjort sig påminda. Det är mer och mer sällan dessa minnen gör sig påminda. Men samtidigt så tacksam jag är att jag fått vara frisk från cancer dessa 12 år. Hoppas det får så förbli efter den koll som ska göras nu i höst. Först ska jag jobba på att tänka positivt ikväll så jag kan sova lugnt och hoppas på en bättre morgondag.
 
Peppar med lite positiva saker som bad, blommor och trädgård.
Har hunnit med bad i två sjöar till så nu har jag badat i totalt 20 sjöar denna sommar under perioden 12 juni tom 12 september.
 
 
 
Än så länge frodas blommorna i trädgården och jag plockar in flera buketter varje vecka. Gäller att passa på innan frosten kommer.
 
 
 
 
 
 
Fler bilder från odlandet:
 
 
 
Har så smått börjat rensa bort en del som odlats i amplar och krukor. Jag är så nöjd med att jag vid planteringen i början av sommaren gjorde små påsar av nylonstrumpor och fyllde med lecakulor som jag la i botten på amplar och krukor. Så enkelt att skilja dessa påsar från jord vid tömning av amplar osv. Varför har jag inte gjort detta tidigare??
 
 
Ja ni snart är det dags att krypa under täcket och hoppas på en god natts sömn... 

Kommentera inlägget här :