Det behövde jag!!

Tänkte idag att det var längesedan jag skrev något men inga ord eller tema kom till mig. Tomt på idéer, tankar och ord. Nåja jag kan ju köra bildbomb, tänkte jag, nu när blommor poppar upp på löpande i skog och mark och i rabatterna här hemma. Gick ut för att fota krokus och DÅ hände det. Dagens bästa och årets absolut bästa vårtecken alla kategorier. Från Astrid Lindgrens Värld hörde jag Törnrosdalens frihetssång. Jag stannade upp, spetsade öronen och njöt. Det förändrade min sinnesstämning på en sekund. Ljuvligt att höra!! Den 17 maj öppnar parken upp för årets säsong - lägg in det i era kalendrar. 
Törnrosdalens frihetssång - ja det får räcka med detta korta inlägg. Inga ord mer behövs idag.
 
Men lite vårblomster och en blygsam rabarberknopp kommer här: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bli inte rädd Birk, sa Ronja. Nu kommer mitt vårskrik! Och hon skrek, gällt som en fågel, ett jubelskrik så att det hördes långt bort i skogen.

Citat från Ronja Rövardotter av  Astrid Lindgren

Kommentarer :

#1: Anonym

Härliga vårbilder

skriven
#2: Anonym

Härliga vårbilder

skriven

Kommentera inlägget här :