Grannen Måns har flyttat in

Fick i veckan den årliga sammanställningen från Spotify över mitt lyssnande under 2022. Som vanligt var Bruce Springsteen den jag lyssnat mest på tillsammans med 252 artister till. Blev varm i hjärtat när jag såg vilka artister som tillkommit jämfört med tidigare år. Grannen Måns med låtar som Rullar i Limousine, Dansstopp, Fredagsfeeling, Grannen Dansen, Godislåten med flera. Andra nya låtar var: Bubbel på balkongen, Raggarbil, Jag är en liten bajskorv, Snoppen o Snippan, Bada nakna och Shuffla. 6-åringen har skött min mobil och valt musiken när vi  åkt i bilen vilket förklarar låtarna på listan. Lite varation i musiken kan ju pigga upp och Bruce hinner jag som sagt lyssna på så mycket jag vill... och köra utvalda låtar på repeat 😀
 
 
Fyllde på med lite energi i Stockholm förra helgen med matmässa fylld med glutenfria godsaker, besök på museum och teater. Kollade in Hilma af Klints abstrakta konstverk, De tio största. Såå underbara att vila ögonen på. Rekommenderar ett besök på Moderna Museét  och samtidigt kan ni passa på att vägg i vägg besök ArkDes pepparkakshusutställning. 
 
Kör lite bildbomb för era ögons beskådande:
 
 
 
 
Min favorit av Hilma...
 
och detta var min favorit bland pepparkakshusen:
 
För en Astrid-Lindgren-nörd som jag så passade detta hus min smak ypperligt:
 
 
 
 
Stockholm i december innebär ju också att julskyltningen på NK måste ses. Finsmakad enkel humor och stilrent. Har du läst boken Sagan om falukorvsringen av J.R.R Tomten?
 
Här kommer Bageritomten, Inslagningstomten, Makeup-tomten och fina Fashiontomten.
 
 
 
 
Idag är det slö- och slappardag här hemma. Lite middag ska det väl bli och På spåret på tv. Japp så får det bli. 
 
“Det är inte egoistiskt att göra det som är bäst för dig. ” - Mark Sutton
 
“Ladda upp dig själv lika mycket som du laddar din telefon."
 
“Vila; en åker som har vilat ger en riklig gröda. ” - Ovid
 
"Egenvård innebär att ge dig själv tillåtelse att pausa. ” - Cecillia Tran

Kommentera inlägget här :