Bara vanligt vatten....

att bada i i alla fina sjöar i närheten. Jag älskar verkligen att bada så det blev ett sommarprojekt med bästa vännen (och ibland också nödenolusten) att fara runt på kända och okända vägar i kommunen för att bada. Allt från asfalterade vägar till slingriga smala grusvägar och en gång ett mindre lyckat vägval. Vena kyrktorn visade sig plötsligt när vi skulle till Solnen - fel vägval från Storebro...så kan det gå när man kör utan hjälp av gps. Vacker natur fick vi se i alla fall. 18 sjöar har vi badat i hittills. Rekordet är att på en dag bada i fem sjöar. Tur att jag har många bikinis och baddräkter. Bada, byta till torr bikini leta vidare till nästa sjö och upprepa proceduren igen.
 
 
Här kommer sjöarna: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tre favoriter är Borstingen, Juttern vid Stjärnevik och Evabadet vid Gissen. Åsjön ligger ju både i Vimmerby och Eksjö kommuner så den räknade vi in på listan. 18 sjöar hittills som sagt men det finns fler kvar på listan att bada i i kommunen. Än hoppas jag det blir fler dagar med bad även om det är svalare luft nu. Rätt skönt om det är varmt när man kliver upp ur badet. Så än är dörren på glänt för att det blir fler sjöar... Funderar på Hökesjön, Mossjön, Snesnaren, Rumsjön, Knabbarpsjön, Bysjön, Yxern, Bodasjön, Rostorpesjön - jag känner tyvärr inte till om det finns tillgängliga allmänna badplatser vid alla dessa sjöar. Har du något bra tips så tar jag gärna emot det. 
 
Givetvis ingick fika och Spingospel på alla badturer.  Kan rekommendera Spingo för dig som gillar ord, finns att köpa bla här  eller här och där hittar du spelregler också. Tar minimal plats i packningen och det är alltid kul att spela...jag vet eftersom jag har mer än 30 års erfarenhet av detta spel.  Ni ser väl att pennor och papper är färgmatchade.. haha typiskt mig. 
 
 
Over and out för denna gång och jag säger det igen. Dörren är på glänt för bad i fler sjöar...än är det inte höst. 

Kommentera inlägget här :