Jag säger som jag sa...

vid den här tiden 2022. Lika stark dag som då. Sista dagen på bästa parken Astrid lindgrens Världs  högsäsong. Ännu en fantastisk högsäsong är till ända. Föreställningarna idag genomfördes med riktigt högtryck och med publik som var på hugget med många skådespelare i publiken. Mäktigt. Fantastisk underhållning. Glädje. Musik, sång och dans. Tack Astrid Lindgren för alla sagor. Jag blir berörd och jag bockar och bugar och säger:
 
Stort stort varmt tack för allt som parken bjudit på denna sommar. Rungande applåder för skådespelare i alla åldrar för allt ni låtit oss uppleva. Varmt tack också till alla parkvärdar, all personal inom service, mat och butiker för att ni alla bidrar till den fina upplevelsen i parken. 
 
Jag tänker också på vilken glädje det är att se alla föräldrar och mor- o farföräldrar till barnskådespelarna. Så gott att se dem i publiken med varma leenden från öra til öra när de ser barnen/barnbarnen i deras olika roller. Jodå jag har sett att det kommer tårar också ibland. Jag vet hur det kändes och hur stolt jag var när vi hade barnbarn i rollerna Rasmus, Birk och Skorpan. Ja det är lite extra när det är någon man känner men jag beundrar alla barn som så fint går in i sina roller. 
 
Att se Stridens dag för sista gången den här såsongen, precis som andra säsonger, det var magi. Törnrosdalens frihetssång lockar alltid till tårar och jag sjunger med av hjärtans lust och njuter. Underbart att höra personer i publiken med eftertryck säga "vilken fantastisk föreställning". 
 
 
 
 
Alla föreställningar är klart värda att uppleva men just att sätta punkt med Stridens dag är extra mäktigt. Sicken tur att det är fyra helger och höstlovsöppet kvar för besök i bästa parken. Glöm inte det!! 
 
Japp då byter jag ämne. Inget inlägg utan blommor från trädgården. Buketter plockas varje vecka, kampen mot tvestjärtar pågår kontinuerligt och det växer så det knakar i pallkragarna. Det är ren och skär vardagslycka med egenodlade blommor. Varje morgon när jag vaknat kliver jag ut på balkongen och kollar in växtligheten och jag ler. Enkel vardagsglädje. Kör lite bildbomb:
 
 
 
 
Har eterneller på gång, det var många år sedan sist. Snart dags att plocka och hänga på tork.
 
Dahlior ...bara en som ännu inte börjat blomma men knopparna är stora så denna vecka slår de säkert ut.
 
   
 
 
 
 
 
 
 
Söndagkväll och lite tv-tid nu när det blivit mörkt ute. Säkert är det många som lägger sig ikväll med lite pirr i magen inför skolstart eller jobbstart efter semester. Jag hoppas på bad imorgon och vädret ser ju lovande ut. Badkassen är packad och fikakorgen förberedd. Så over and out och hoppas du får en fin vecka nu när augusti snart är till ända. Hujedamej så fort dagarna går...
 

Kommentera inlägget här :