Dagens uppåttjack fick bli...

pepparkakor med ädelost. Helt lagligt uppåttjack och sååå gott. Kände att jag behövde något upppiggande denna regniga höstdag. Jo jag tycker om höst och jag kan tycka om regniga dagar men idag blev det för mycket på en gång. Vackra färger genom fönstret och ädelost som smälter i munnen det fick bli dagens vardagslyx. När vi var på Jamaica 2018 åt jag massor av ädelost. Blev varje dag visad runt i en av restaurangerna av kökschefen och han tyckte jag var galen som åt så mycket ädelost...till frukost, lunch och middag. Han skrattade åt mig och jag åt vidare. Superservice varje dag med att få veta vad som var glutenfritt och ätbart för mig. Kan verkligen rekommendera en resa hit till Grand Palladium Jamaica Resort
 
 
 
Skönt att allt är klart i trädgåren inför vintervila. Krukor och pallkragar tömda endast lite persilja kvar.  Några blomster finns kvar men de ettåriga blommorna är saligen insomnade = ligger i komposten. Hann med ett ta in ett par sista buketter och blomfrö inför nästa år är inplockat.
 
 
 
 
 
Finns fortfarande lite höstblommor att njuta av. 
 
 
 
Alla årstider har sitt. Det gäller bara att se det och ta vara på det.... och på typiskt svenskt vis gnälla över vädret under alla årstider. Tur att man inte kan bestämma vilket väder det ska bli. Det är tillräckligt med oro och elände i världen som det är. Ja ni en dag i taget får väl vara ett bra motto. Nu dags för middag. Grönkålspaj  med tillbehören lufttorkad skinka, gemis och caprese. Det är lika gott oavsett regn, storm, hagel eller snöstorm ute. Så tycker jag. Vad tycker du?

Kommentera inlägget här :