Mitt hjärta svämmar över

Det mötet satte spår i mitt hjärta. Spår av värme, beundran och tilltro till framtiden. När jag lagade mat i lördagseftermiddag knackade det på dörren. Två barn med en kasse i handen frågar "bus eller godis". Jag ska se vad jag har sa jag och letade i köket. Hittade några lakritsrullar, tror det var 6 st, tog dem och sa till killarna att det är här vad jag har så det kan ni få. Då säger den ena killen med världens finaste röst fylld av omtanke "Men du behöver inte ge oss alla om det är allt godis du har hemma". Ta det ni det var så lite och ni är ju två att dela. De tackade och gick vidare. Men förstår ni vilka underbara killar. Vilken medkänsla de bjöd på. Håll i ert sätt att vara killar, det kommer ni att komma långt på. De satte spår hos mig och jag har tänkt på dem dagligen sedan mötet i lördags. 
 
De där barnbarnen är av samma kaliber som killarna ovan. Generösa och omtänksamma och delar med sig. Förra veckans dagar med snorig 10 månader gammal Olof har resulterat i dunderförkylning och horisontalläge för mig. Men vad gör det? Inget alls såklart. Längesedan jag var förkyld. Konstigt egentligen att jag inte blivit snorig tidigare då vi träffas varje vecka. Mycket tv och läsa blir det några dagar. Helt ok.
 
 
Hösten är här och vips så kommer 2022 göra sitt intåg. Mörkt blir det tidigt på dagarna efter att vi ställt om klockan. Färgskalan ute blir brunare för varje dag och löven täcker marken. Avenboken lämnar dock inte ifrån sig löven förrän i vår, pallkragarna gapar tomma och  i rabatterna är det mesta visset men det finns skönhet också i detta. 
 
 
 
 
 
Gudrun har inlett mig i frestelse igen med ny katalog med erbjudanden. 45 år och fira med oss. Jubileumskollektion och jubileumspriser. Skapa din egen klänning. Skulle behövas en uppfräschning efter helgens halloweenfest. Halloweenfest i 10 år gammal Gudrunklänning. Tror ni jag trillade dit och beställde något??
 
 
 
 
Har du inget att göra idag så kan jag rekommendera programmet Tavlan på väggen på svtplay. En resa genom Sverige och Mexiko om konstnären Nils Dardel och hans porträtt på människor och hur porträtten överlevt genom tiden och över gränser. Mycket sevärt. K-special är en gruva att ösa ur om man vill... och det vill man ju. Idag ska jag se Tidresenären om den finlandssvenska industridesignern Henrik Wahlforss. 
 
Det var alles för idag...
 
”När det regnar, sök efter regnbågen. När det är mörkt, sök efter stjärnorna”.

Kommentera inlägget här :