Där gick startskottet...

Då var det äntligen igång och många timmars tittande i intaget soffläge lär det bli. Precis som varje vintersäsong. Vinterstudion! Ett av SVT:s bästa produktioner och idag med skidskytte som verkligen är en toppensport att följa. Vinterstudion piggar upp i novembermörkret. 
 
 
Vi kom inte först. Två objudna gäster gick i trädgården och mumsade. Inte rörde de sig när jag klev ur bilen utan de stod bara där och glodde på mig. Först när jag kom ganska nära spatserade de i sakta mak vidare via en öppning i tujahäcken. Vackra ja, men lika objudna ändå.
 
 
Det blir inga trädgårdsbilder från vår lilla täppa denna gång. Det blir bilder på en riktigt modern krukväxt som finns i många varianter och som finns i mååånga hem nu. Växer fort som ogräs Ser ut precis som jag minns dem från min barndom. Tänk att det går mode även i krukväxter. 
 
 
 
 
 
 
Elefantöra är ytterligare en krukväxt som fått en revival och både elefantöra och nässlor finns i vårt hem. Däremot har jag letat och letat efter karlbergare utan att lyckas hitta den i någon butik. Ser ut så här Har du den så är jag intresserad av att få/köpa några skott.... Jättefin som ampelväxt. Hoppas på tur att du vill/kan dela med dig...
 
Lördagen fortsätter minut för minut och det är konstant skumtimme. Ska pigga upp mig med en solbulle och försöka klå ett av barnbarnen i några spel. Får se om det blir lika svårt att vinna över honom som att få honom i säng. Jag tilldelades igår titeln en "en tjatigare version av morsan" men idag hoppas jag på titlen "oslagbar farmor". Älskade barnbarn..också med lite tjatande. Minns hur det var med fredagskväll och på väg mot tonåren...nattugglor som vi är båda två. Hej hopp i galopp

Kommentera inlägget här :