Black and white

Det blev en vecka helt fylld med  black and white. Black week, black friday, black weekend. Någon mer än jag som är trött på alla erbjudande som kommer på mail och sms? Om det ändå räckte med ett sms eller mail från varje företag, nej då 5-10 är inte ovanligt. Så tröttsamt. Blir att avregistrera mig lite här och där. Vill jag köpa något så gör jag inte det för att det är black week utan för att det är något jag behöver och prisjämförelser ingår alltid före köp. Eller hur gör du? 
 
Tacka vet jag det vita som kom igår. Inte går det välja bort som det går med black-erbjudande. Vackert och mycket passande till första advent. Jo jag gillar snö och låt det gärna komma mer. Let it snow, let it snow, let it snow. 
 
 
 
Ljusstakar, stjärnor, krans och ullhjärta är på plats liksom ljusstaken med de fyra ljusen som vi börjar tända imorgon. Pyntar aldrig mer än så till advent. Det räcker så bra och lyser upp i mörkret. Tomteriet får vänta till precis innan juldagarna. Så bra att man kan göra som vill med detta.
 
Två pynt jag gillar är det ullklädda hjärtat inköpt på julmarknad i Gamla Linköping för x antal år sedan och bjällerkransen inköpt på Jul på Liseberg också för x antal år sedan. Pryder sina platser här hemma. 
 
 
 
Alla paket till de två yngsta barnbarnens paketkalender är klappade och klara. Ska bara hängas upp i trägranen vi gjorde förra året. 
 
 
 
Soffhäng nu efter att ha umgåtts med Olof idag, Olof som fyller ett år om tre veckor, och jag har bara en enda fundering ikväll: Hur många steg hinner en snart ettårig älskad kille ta under en dag? Tja fler än jag kan räkna till, det är vad jag tror. Underbara älskade kille 💓
 
 

Kommentera inlägget här :