Vardagslivet rullar på

Visst rullar vardagslivet på. En dag i taget och fort går dagarna. Ett vardagsliv som är ren och skär fritid. Kan man som pensionär ha fritidsintressen? En sak är att yrkesarbeta och vad jag då gör med min fritid - men nu är ju hela livet fri tid eller fritid.... Bara jag själv som står för eventuella måsten och "äh, jag gör det imorgon istället" funkar alldeles utmärkt om jag hellre vill maratonläsa en bok istället för att städa, tvätta, rensa ogräs eller vad nu olika måsten kan innebära. Onsdagspromenaderna med god vän är inget måste, i negativ mening utan det är en mycket positiv mening, och fyller en viktig funktion med motion och prat om ditten och datten. Varje onsdag har solen tittat fram, ibland bara en kort stund, ibland hela promenadtiden, men faktiskt exakt varje onsdag. Det är meningen att onsdagar ska vara promenaddagen nummer ett. 
 
Sköna maj levererade idag också:
 
 
 
 
 
 
 
Ingen snok i sikte idag men ett gäng vinbergssnäckor var ute på vift.
 
 
Veckans frivilligt valda roliga sysslor fortsätter och innan det blir kväller så är veckans ranson av 13 paket jäst använda.  Bullar, matbröd och skorpor. Dock inget glutenfritt till mig denna gång. Kan kanske slå till med glutenfria sotarmurrar och hallongrottor....
 
 
För övrigt så är jag trött på att bära krukor med plantor ut och in varje dag..nåt ska jag väl klaga på...även om det är en helt självvald syssla.
 
 
Dags att baka ut fyra valnötsbröd nu. Avslutar med dagens gladis som får bli: Det finns potatisgratäng kvar att dela på till middag. Passar bra när ugnen används till bakning. 
Hej hopp i galopp!
 
 

Kommentera inlägget här :