Det tog stopp.

Tänk så olika det kan vara. Nu har jag läst första delen i serien om De sju systrarna. Den boken skapade inget lässug hos mig. Läste dock ut den då jag hade bestämt att göra det. Kanske hade jag fel förväntningar. Jag hade inte läst så mycket om innehållet utan mer fastnat i rubriker som "internationell succéserie"  "en briljant bladvändare" och "romanserien som har förtrollat en hel värld".
Men jag blev inte förtrollad alls. Så kan det vara, inget konstigt med det alls. Det du gillar, gillar inte jag och tvärtom. Inget är rätt eller fel. 
Nu väljer jag på två böcker att fortsätta läsningen med. 
 
 
Lutar åt att jag tar Smirnoff först. Smirnoffs Jana Kippo-trilogi var ju riktigt bra så jag undrar nu om Sockerormen kan vara lika bra eller borde jag vänta lite till med den... Boken Ett litet liv har legat på vänt länge så det kanske är dags att ta itu med den. Äsch, jag räknar app, lapp när jag bloggat klart så får det bli den det blir....
 
En gladis från trädgården är att rabarbern jag flyttade i höstas har överlevt. Såg länge mörkt ut men det senaste regnet har gjort susen.
 
 
Inne njuter vi av en miniorkideé som vi fick i julas och som behagar blomma om och är såå fin. 
 
 
 
Kvällen bjuder bland annat på Kulturfrågan kontrapunkt och så ska jag frossa i att äta satsumas. Bra kväll som jag ser det. Vad ska du ha för dig?

Kommentera inlägget här :