Nödvändig paus

Det var dags för en helt nödvändig paus nu för hujedamej så trött jag blev av dagens scrapbookande. Det kan kanske vara bra att komma ihåg  att äta mellanmål.... 4 blad på drygt 2,5 timme idag och 2 blad gjorda igår. Det går framåt med ett steg i taget... eller, ja ett blad i taget.  Det kommer ta sin lilla tid att få bladen till albumet klart. Minst 30 stycken och max 40 stycken blir det. Men sååå kul det är 😀 Svårast är att välja foto. Sedan ska det letas kompletterande dekor, bokstäver och text ska till och inte minst ska själva designen på varje sida till och så ska bladen på varje uppslag matcha varandra. Jag har massor av material att välja på efter att tidigare ha gjort sju album. Tre till är planerade att göras i närtid  efter att 5-åringens album är klart. Kommande dagar hittas jag i arbetsrummet... Nyfiken på hur det blir? Jag bjuder på det första bladet jag gjort... resten kommer inte att bli offentligt. 
 
 
Sugen på något gott? Kanelbullepudding, eller kanelbullekaka om det låter bättre, blev riktigt gott. Receptet jag använde hittar du här Jag använde glutenfria bullar som legat några månader i frysen. Tillbehör vid ätandet blev vispad grädde och jordgubbssylt. Ska prova med glass och sylt också ... det tar några dagar till att få i oss alltihop.
 
 
 
 
Funderar på om jag ska göra ett albumblad till innan Rapport och kvällens tv-tittande tar vid.... nja, det lutar nog åt soffhäng och läsning...
 
Avslutar med veckans bukett som redan är inhandlad och det blev tulpaner igen. Ett säkert kort.
 
 
Nej, jag avslutar med underbara bilder på blomstersmyckad Astrid Lindgren-staty på torget i Vimmerby. Snyggt jobbat av Lindeborgsblommor inför gårdagens internationella kvinnodag. Eller gjordes det för goda vännen som hade namnsdag igår?? Who knows?? Hur som haver njut!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :