Jojo... be patient...

Det är bra att ha tålamod och inte hetsa upp sig i onödan...det var med en icke förvånande suck jag tog emot och läste mailet  om flyttad konsert.. igen... I september 2019 köpte vi biljetter till konsert på Ullevi med Håkan Hellstöm. Konserten skulle gå av stapeln i augusti 2020. Först blev det flytt till 2021 och nu flytt till augusti 2022. Förväntat, javisst men åh vad jag längtar efter att gå på konserter och teater.  Gissar att det snart kommer fler mail med budskapet "flyttat datum/årtal" på evenemang vi har biljetter till.. Tur att det finns digitala föreställningar att spana in på Svtplay och olika teatrar i väntan på live-upplevelser. Googla på så hittar du säkert något som passar dig.  
 
Annars då? Ja våren traskar på och bjuder på olika vårtecken. Så härligt att upptäcka de första blommorna, både i trädgården och i skog och mark, och så välkomna fjärilarna är. 
 
 
 
 
 
 
Förra året smög sig en gullviva in i häcken på vårbaksida. Jag flyttade den i närheten av pallkragarna med hopp om överlevnad. Kollade idag och jajamen, plantan har överlevt. Kan man vara glad åt lite , ja då har man mycket att vara glad över. Sant!
 
 
En liten purjolök har också överlevt och den ska jag använda såklart.
 
 
Fredagsmyset med tv-tittande och något gott att stoppa in i foderluckan är bara några timmar bort. Fredagsbuketten är på plats. Ytterligare en vecka kan bockas av och läggas till handlingarna. 
 
Ett sätt att få veta hur en människa har det är att ta reda på om hon längtar efter fredag eller måndag.
        (Stig Johansson)   
 
Jag behöver varken längta efter fredag eller måndag, veckorna går så fort så ibland känns det som det bara är fredag eller måndag. Härligt att dagarna rullar på och varje dag är en gåva..  trots pandemi och restriktioner.  Det är mitt val att se det så..fast ibland gnäller jag över skitcorona. Jag är ju bara människa jag med. Fredagskram till Dig från mig 🤗  
 
 
 
      

Kommentera inlägget här :