Dä ruller på...

Nu vill jag bromsa tiden lite. Huvaligen så fort tiden går. Liksom åren gör, i fredags var det 44 år sedan nödenolusten och jag flyttade ihop i en tvårummare. Lite vardagssysslor är avklarade för dagen. Tvättmaskinen är igång. Löken upptagen ur pallkragen. Har sett över växtligheten och är nöjd med det mesta, kanske allra mest med att luktärterna äntligen börja blomma...ja,ja, jag vet det är sent men sår man sent så...skyll mig själv. 
 
 
Spetsparikorna ser jag fram emot att smaka...om ett tag...
 
 
Färsksaltade gurkor ska det bli i veckan. Gurkorna sköter sig bra i år. 
 
 
 
Tomater äter vi  nu av egen skörd och fler är på gång.
 
 
 
Lök upptagen idag.
 
 
Det är många fjärilar på besök i trädgården nu vilket jag gillar. Gott om andra små besökare också och idag satt det en grön färgmatchad fluga på Physalisplantan, snyggt! Väldigt få sniglar, igår klippte jag bara en. En!
 
 
 
Hur underbart är det inte med djur i alla storlekar och natur, både vild och anlagd. Här kommer fina bilder på blommor som finns att beskåda i bästa parken Astrid Lindgrens värld.
 
 
 
 
 
 
 
Dags att lyfta rumpan ur soffan. En lista ska fixas - det är dags att baka bröd igen. Planering ska göras idag och jäst och mjöl inhandlas ikväll.
 
Dagens gladis: Nödenolusten har lagat ugnen, det undre elementet är bytt och ugnen är skinande ren. Så dags att börja baka! Hoppas på regn imorgon....

Kommentera inlägget här :