Bra dag.... skitnatt??

Idag har det varit en jättefin dag med promenad i vackra januarivintern.Klarblå himmel och frostiga träd och visst kom det lite solsken på oss fotgängare. Härligt uppfriskande med ljus. Men nu är det kväll och nattens helljuslampa är tänd på himlen = med 99,9 % säkerhet blir det en sömnlös natt. Vackert med fullmåne, javisst, men så fort jag ser fullmånen lysa så vet (vet!) jag att det blir en sömnlös natt. Nej,man ska inte tänka negativt och inte ta ut något i förskott. Jag brukar tänka positivt men inte när det gäller fullmåne och min långa erfarenhet av vakna nätter. Tur att det finns böcker... Stina Jacksons Ödesmark blir nog utläst och sedan finns det en hög att plocka av. Har några 700-sidors som legat på vänt länge... spelar ju inte så stor roll om jag läser till kl 05.00 mot i vanliga fall klockan 02.00..
 
 
 
Imorgon vet jag hur natten blev...
 

Kommentera inlägget här :