Spyr galla verbalt

Jag är oftast positiv i mina tankar men idag kände jag bara att nu orkar jag inte läsa fler artiklar om pandemin. En tredje våg på väg, chefer som missbrukar sin ställning och går före i vaccinationsköer, brist på vaccin, lockdown eller inte, rätt eller fel av Sverige, virusmutationer, ny covidstudie, dödstal, så många smittades i din kommun den här veckan, experter som siar om en framtid som inte går att förutspå, statistik och jämförelser som jag inte tror går att lita på tex beroende på hur och vad som rapporteras in i olika länder...räcker det??  Jag begriper att det fortfarande är en oerhört svår situation som långt ifrån är över. Jag fattar hur det drabbar olika branscher, företag, enskilda människor och att pandemin kommer att påverka våra liv och vårt samhälle långt framåt i tiden. Men just idag fick jag nog av medias bevakning, av kritik mot beslutsfattare, experter och myndigheter. Så lätt det är att kritisera och häva sig för bröstet när man inte är i situation att fatta beslut eller när man sitter i opposition. Jag är övertygad om att vem som än suttit i beslutsfattande postioner kring pandemin så hade man fått kritik. Nej, media ska inte sluta bevaka och kritik utvecklar men då ska det vara konstruktiv kritik. Idag känns det tungt med alla restriktioner och saknaden av att umgås med de nära och kära är tärande. Biljetterna till teatrar och konsert som ligger och väntar på att användas under 2021 lär bli oanvända....suck.  Nej, nu får det vara färdigspytt för idag. Jag har bara en önskan och det är att jag och du och alla andra har viljan och förståelsen att följa de restriktioner som finns. Det tror jag är enda vägen att få ett slut på smittan och att vi så småningom får leva lite friare igen. Punkt. Slut. Färdiggnällt för idag..
 
Ändrar mig...pyttelite gnäll till: så trist med plusgrader som tär på snön.. men å andra sidan kan liten frusen knopp inge hopp. Avenbokens snötäckta bruna blad kommer säkert även i år övergå till friskt grön häck som vi gömmer oss bakom och intar kaloririk hembakad sommarfika. 
 
 
Fredagssysslorna är avklarade. Bakat semmelkaka, fredagsbuketten placerad på bordet, rena tvätten vikt, blommorna vattnade allt till ljudet av Lars Winnerbäcks ljuva stämma. Jag fastnar lätt för en artist i taget och lyssnar om och om igen och just nu är det Lars W. Ulf Lundell och Bruce Springsteen är tillfälligt satta på paus precis som Så mycket bättre från 2020. Lite Leonard Cohen sen kanske? Eller Iron Maiden det var ett tag sedan....
 
 
 
 
Återstår idag att göra kroppkakor enligt recept av Leif Mannerström, påbörja rensning i pärmar fulla med fakturor på inköpta böcker, kläder, foto mm många fakturor så gamla som 10 år och mer. Varför har vi ( ja det är vi i detta fall) sparat allt detta?? Jag ska också kryssa för böcker som jag villhöver i bokreakatalogen och kommer att köpa. I många år bakåt har jag bestämt att inte köpa något på bokrea och varje år trillar jag dit ändå. Så då är det bättre att från börja planera inköpen. 
 
 
Vill du ha lite tv-tips? Kan verkligen rekommendera "Hjälp! Jag ska gå på opera." på SVT-play. Sååå bra. Jag betade av 4 avsnitt direkt och det kommer några till i mitten av mars. Kan också varmt rekommendera "Designhistorier" också på SVT-play. 6 avsnitt och det handlar om möten mellan banbrytande formgivare då och nu. Avsnitten heter "Matta, Lampa, Mönster, Glas, Klänning, Hus." Applåder för SVT för dessa program helt i min smak.
 
Njut av fredagen hörrni, vad ni än ska ta er för. Kram, kram 🤗

Kommentera inlägget här :