Fritidsgård anno 2021

Fritidsgård modell 2021 för oss som är åldersplussare lär vara matbutikerna. Läste en artikel om det någonstans, la inte på minnet var, och tänkte att det är ju lite sanning i det. Jag försöker att handla en gång i veckan på tider då det inte är rödflaggat med högt antal kunder. Tycker att det går bra med avstånd för det allra allra mesta. Det är ett annat flöde jämfört med innan pandemin, kunder man möter stannar upp och väntar in eller väljer annan väg. Men visst 17 blir man glad om man möter någon man känner och får en pratstund med. Det gäller bara att inte stå i vägen i butiken såklart. Visst är det otroligt uppiggande att prata i verkligheten och uppfatta nyanser, miner och gester i samtalet. Jag är så nöjd med mitt självvalda pensionärsliv men efter ett år med pandemi så känns det när man träffar någon att prata med att det är bristen på sociala kontakter och möten med andra som dränerar en på energi. Mina systrar är utsatta för messengerterror från mig, jag "måste prata" med dom. Blir de för trötta på mig så får de blocka mig, jag tror jag skulle förstå... eller inte... 
Märks på promenader att pratet med andra saknas och då inte bara av mig. Det blir ibland långa pratpauser med avstånd på trottoaren. Mycket uppiggande och så härligt det är skratta tillsammans med andra och skvallra lite lagom om ditten och datten.
 
Från fritidsgården till stallet. Nej, jag är aldrig i något stall men jag anser mig faktiskt ha alla hästar hemma. Har aldrig varit någon hästtjej men under mellan- och högstadietiden läste jag varenda hästbok som fanns på biblioteket och jag tyckte om läsningen. Någonstans i mig finns det väl ändå någon form av att gilla hästar. Varför skulle jag annars ha detta på hyllorna?
 
 
 
Hästarna på nedre bilden dekorerade jag för flera år sedan med kylskåpspoesi, knappar, pärlor och gamla mynt och sedlar. I mitten har den vita stått naken i flera år men som alltid - till slut fick jag en idé och skred till verket i veckan. Det fick bli en punkig variant dekorerad med metallknappar, broschnålar och tryckknappar och benen lindade med garn. 
 
 
 
Blev nöjd kan/törs jag säga... och nu kan jag stryka "hästpunkten" på listan👌
 
 
Fredag igen och så gott som halva februari har runnit iväg. Snart är det dags att inventera bikiniförrådet. Misstänker att jag inte behöver köpa något... Inga resor till solen = mindre slitage på badkläderna. Suck. 
Nu till köket för att fixa en uppiggande smoothie. Blir det bra nödenolusten? "JA" kommer han att svara, Jag är säker på det. Punkt.
 

Kommentera inlägget här :