Dan före...

Dan före doppareda´n. Julbadet klarade jag av igår med simning i Gullringens simhall så nu är jag ren (utan horn). Skinkan är griljerad och avsmakad, picklad rödkålssallad står på svalning, gröten är klar och jag kommer sitta och rulla tummarna resten av dagen. Haha...jag hittar väl på något att göra...har lite planer på en överraskning..
 
Snön faller lite lätt och kunde jag trycka på en knapp för att öka mängden skulle jag göra det. Jaja, jag vet att goda vännen S protesterar nu men visst är det vackert när det är vintervitt?!  
Förra veckan gjorde jag ju ett pepparkakshus tillsammans med bästa 5-åringen och eftersom det fanns lite deg kvar så gjorde jag ett litet hus till oss också. Ett litet och väldigt enkelt, jag iddes inte rita nån ny mall. Men det får duga som det är. Med detta hus vill jag önska er alla en riktigt GOD JUL!
 
 
Till alla er som varit så snälla och skickat julkort till mig/oss säger jag stort tack! Det är ändå roligt att få riktig post så till nästa år får jag väl ta upp traditionen igen att skriva julkort. 
 
En del tomtar har jag tagit fram men det är många som snällt får ligga kvar i träsoffan under locket och vila. 
 
 
 
 
 
 
Vi har ju sedan många år ingen gran ...det var nästan sant.. en liten rumsgran i kruka räcker så bra för oss. 
 
 
 
Slö, slapp och likgiltig blir dagens motto.. nåja kanske inte likgiltig... Önskar Dig en fin julhelg och stoppa i dig lite goda kalorier och njut. Ansjoviskris är det inte här så imorgon gör jag Jansson precis som alltid på själva julafton. Stora julkramen till dig - digital och med avstånd 💖
 
 

Kommentera inlägget här :