Inställt!

"Inställt" är vi vana vid i dessa pandemitider. Veckans kyrkcykling är inställd - dock är det inte pandemin som är orsaken. Nej då, det är en riktig praktvurpa som är orsaken. Eller rättare sagt två vurpor. En var för oss cykelkompisar. Jag genomförde för några dagar sedan en totalt okontrollerad akrobatisk snubbling i bästa parken. For i full fart flera meter framåt i horisontalläge. Huvudet före och ryggsäcken sköt på. Kraschlandning efter det som kändes som en evighet och höger sida av bröstkorgen tog hela smällen. Andningen tog stopp ett tag. Hann inte tänka "tänk om någon ser" men var snabbt omringad av mina nära och kära. Glasögonen höll! Tog mig upp efter ett tag och sedan var allt som vanligt. Tills det började göra ont. Det gör ont när jag hostar, vänder mig i sängen, reser mig ur soffan, drar upp brallorna... något revben som gör sig påmint??? Cykelkompisen, ja hon har gjort en dikesskörning på cykel... "Det är en farlig tid vi lever i" som de säger i Bröderna Lejonhjärta. Jaja det där med kyrkcykling får bli som det blir ...det är långt kvar av cykelsäsongen. Men vi stressar inte och blir vi inte klara i år så blir vi det nästa sommar. Men vi hänger inte läpp utan det fick bli fika och spingospel idag. Så hjärnan och munnen har fått motion. 
 
 
Spingospel kan jag rekommendera, är inne på trettioförsta året med det spelet. Hur man spelar hittar du här. 50 är maxpoäng, vi var mycket nöjda med 41 poäng var idag.
 
 
Nu väntar ni väl på de där lyckade bilderna från trädgården? Allt lyckas inte och en del är på slutet för denna säsong. Sockerärtorna är färdigskördade som synes...
 
 
Pallkragarna sedda från balkongen ser ändå rätt ok ut.
 
 
Tacksam över de blommor som fortfarande blommar...
 
 
 
Första gången jag har gladiolus och det ska bli fler nästa år...
 
 
 
I lilla slänten mot skogsremsan blommar ljungen och lingonen lyser rött. Rårörda lingon är ju så gott!!
 
 
 
Känns lite för mycket höst nu med mulet och blåsigt väder. Det får bli tvkvälloch tända ljus framåt kvällskanten. Snart drar tv-säsongen igång igen efter minimalt med tittande under sommarmånaderna. 
 
Dagens gladis: En wedig kakfika är aldrig fel tillsammans med prat med god vän. Håller du med?
 
 

Kommentera inlägget här :