Dags att söka jobb igen???

Göteborg visade sig vara ett bra val för firande då vi klarat oss utan regn. På väg till Göteborg lyssnade vi på radio och då hör jag meningen " Det är bra". Orden går rakt in i  mig och vips så är jag i Körsbärsdalen och hör Sofia säga exakt dessa ord till Skorpan. Hjärnan är/var dock fortfarande inte helt avprogrammerad från alla sommardagar i Astrid Lindgrens Värld. Men Göteborg fick sitt fokus när vi väl var på plats...och en dos Astrid Lindgrens Värld finns ju chans till i helgen...

 I storstaden, som inte känns så stor har vi ätit gott, promenerat massor och njutit av kravlös tillvaro. Jag hittade en butik som måste vara Göteborgs i särklass bästa...

 

  Här fanns allt i lakritsväg... 

 
... och lite fick följa  med hem...
 
 
Ni som känner mig väl vet med säkerhet att det var en till butik som fick besök...
 
 
...men trots en stunds klämochkänn blev det inget köp. Inte har jag heller nyttjat någon av de flertalet rabatter som strömmande in i mailen från olika företag som har koll på ens födelsedag. Behövde inget, inte ens en ny Weraväska från Åhléns....kollade allt på dem men hjärnan skickade ut en pushnotis "du har minst 10 användbara väskor hemma".
 
En dag åkte vi Oceanbus och det var ju lite småkul med amfibiebuss och plumset när vi åkte ner i vattnet var en smårolig upplevelse. Googla Oceanbus på Youtube så hittar du flera klipp hur det ser ut.
 
 
Inga bilder från vår lilla täppa idag men lite blomster från Göteborg kan väl passa:
 
 
 
Vanlig vardag hemma igen och det är skönt. Solen skiner, blommor ska pysslas om, matförrådet är påfyllt, tvättmaskinen gör sitt och idag blir det hemlagad middag och på menyn står det köttfärswok.
 
Dagens gladis: Ikväll börjar äntligen en ny säsong av  Alla mot alla på femman igen. Måste ses! Punkt!
 
Så var det en sak till från Göteborg. Vet inte om det var ett väldigt sent eller mycket tidigt erbjudande om 2-pack semlor att köpa. 
 
 
Men jag tänkte att de är med all säkerthet inte glutenfria så inget för mig. Det var godare så härs års med pecannötkolabrownie och en kopp kaffe. 
 
En sak till...blommorna jag fick på födelsedagen är nu hemma efter att fått en skön bilresa med en av mina stövlar till vas. Bra lösning på problemet "hur få hem blommorna i fint och välående skick".
 
 
Nu ut och plocka en bukett luktärter. Hej svejs granit och gnejs.

Kommentera inlägget här :