Skam den som ger sig!

Jakten är avslutad. Jakten på den lilla i diket lysande solen. På väg till skogsrundan vi skulle gå idag så fick nödenolusten order om att "om jag skriker stopp ska du stanna omeddelbart för då har jag sett tussilago i diket". Stopp!! Där var de, inte många men nu kan jag räkna in dem som sedda våren 2021. Igår trodde jag att jag såg tussilago men när jag kollade var det vårlök som lyste gult i ett dike. Men idag så blev det rätt solgul blomma.
 
 
 
 
Årets koll på backsippor är avklarad och tom fanns det gullvivor på gång. 
 
 
 
 
Underbar tid det är nu. Igår gick vi 9,2 km och idag fick benen en omgång till när vi gick Djursdalarundan som är ca 7 km lång. Backe upp och backe ner på repeat, rötter och stenar, vitsippor, blåsippor och fågelsång. Upplevelsen skramlar in på feelgoodkontot och sätter spår i benen. Här kommer lite njut från rundan:
 
 
 
 
 
 
 
Visst är det vackert? 
 
Nu till köket och äta en välförtjänt middag efter dagens promenad. Lammfärsbiffar med tsatziki och ugnsrostade rotsaker. Mums filibabba!

Kommentera inlägget här :