15 random fakta

Såg att det ekat tyst här i mer än en vecka och jag hade ingen idé om vad jag skulle skriva om så vad gör man då??? Googlar såklart och visst fanns det tipslistor att välja och vraka ifrån. Min morgonrutin var ett exempel. Nja, morgonen är inte min bästa tid, hade passat bättre med Mina nattrutiner. Fast ni vet ju redan att jag läser till ca 01-02 varje natt och frukost äter jag inte klockan sju och inte heller klockan åtta på morgonen. Det finaste meddelande du någonsin fått  var ett annat tips. Men det blev för svårt att välja och de finaste jag kom på kändes som att magin skulle brytas om jag berättade om dem.  
 
Några till exempel från en blogg-tips-lista:
  • Hur sminkar du dig? .. det gör jag aldrig
  • Kom på ett roligt horoskop för dina läsare... tror inte på horoskop
  • Dina 8 favoritdrycker...vatten, mjölk, rosévin, chokladmjölk, te, fanta exotic, vitt vin, bubbel och alla skrivna utan rangordning
  • Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor.... dela med mig till ??
  • 10 saker som inspirerar dig...mina infall och impulser påverkade av saker jag läst, sett, hört, drömt...haha... 
  • Dagens outfit... för det mesta kjol, Gudrun-Sjödén-kläder eller träningstights och någon tunika
  • Så gör du för att ha en positiv inställning till livet... gör inte nåt särskilt men tycker att jag oftast har det
  • Detta händer idag ...vattnat blommor, fixat stryktvätten, handlat lite kläder, cyklat
  • 15 random fakta om dig själv... ni som följer min blogg vet redan det mesta...
 
Snart tonar april ut och vi hälsar sköna maj välkommen. Idag fyller yngsten år och på fredag fyller äldsta barnbarnet 15 år. Firning avklarad och vi har lassat in tårta. Kan bara konstatera att tiden går otroligt fort.
 
 
Till ett nyöppnat café har jag fixat några bullar och några äggmackor... här behövs mycket fantasi och det är tillåtet att skratta åt resultatet... men, ja så här blev det:
 
 
 
Dagens gladis får bli de övervintrade pelargonerna som sköter sig exemplariskt. Redan knoppar på väg att slå ut. 
 
 
 
Tv-lista för kvällen är: Trädgårdstider, Jägarna och Alla mot alla och innan dess hinner jag läsa några kapitel, slappa och slänga in ett par lakritsbitar i munnen. Räcker så bra med en eller två små bitar per dag. Ha de´gott i sofforna! 
 
PS Tipsa gärna om förslag till innehåll på bloggen.....
 
 

Kommentera inlägget här :