Springsteen - hela fredagen!!

Han är med mig hela dagen och ikväll är han gäst hos Skavlan. Måste ses. Han är en av alla männen i mitt liv. Bruce Springsteen. Underbar fredag med nya albumet Letter to you på hög volymSkitcorona som såg till att den planerade världsturnén tillsammans med E Street Band inte blev av. Men kökstjänstgöringen går som en dans, diskbänken fin igen och i grytan puttrar 10 portioner tomtegröt. Höstlov och #enavdebästa #älskadebarnbarn på ingång till kvällskanten.
 
 
Fortsätter att hoppas på att det någon gång igen kan bli Brucekonsert och helst på Ullevi. Alla konserter där slår Globen, Stockholms stadion och Friends Arena med hästlängder. Så ja, jag väntar på att sitta där i soffan med två datorer, två plattor och två telefoner uppkopplade i jakten på bra biljetter. Hoppet får aldrig överge en.... 
 
Med Bruce på hög volym är jag nästan beredd att förlåta rådjuren som i veckan åt upp all den sista persiljan som jag skulle ha till olika maträtter. Två besök och sedan var persiljan slut. Dag två kom de tre rådjuren tillbaka på eftermiddagen och ja, de såg att persiljan var slut så de traskade vidare in till grannen och käkade päron istället. Nu har jag bara purjolök kvar att skörda och den vill de väl ändå inte ha??
 
 
 
I veckan hade vi besök av den yngsta av de bästa och de underbara timmarna tillsammans med henne njuter jag fortfarande av. Att få vara nära (nåja så coronanära som det går) och prata, skoja, skratta, spela spel och pyssla tillsammans det är något av den största glädje som finns. Underbara finaste Julia 💓
 
 
När jag tänker ett varv till på veckan så måste jag ju bara än en gång uttrycka min stora lycka och glädje över friskbesked igen efter tjocktarmscancer. Gjorde koloskopi i tisdags och allt var bra. 9 år som frisk och ny koll om 4 år.  Såklart firade jag och nödenolusten med bubbel och mumsiga tillbehör. På tisdagskvällen la jag mig tårögd av den omtanke jag möttes av på facebook över mitt friskbesked. Det var också tårar av lättnad över beskedet och tacksamhet och lycka över dagen och livet. 
Jamen hörrni, vilken vecka jag haft med barnbarn på besök och ett till kommer ikväll, friskbesked och Bruce på hög volym. Vad gör det med några rådjur i trädgården och att persiljan är slut? Nej, nu blir det slut på irritaion över det och jag väljer att skratta åt det. Punkt. Det finns det som är viktigare. Livet! Varje dag!
 
Jag surfar vidare med en känsla av skön fredagsfeeling med Bruce, barnbarn på besök och minsann tror jag det finns några hallonlakritsskallar undanstoppade i ett skåp. Önskar dig en fin dag och att du hittar små guldkorn att njuta av och gömma i ditt hjärta. Kram till dig🤗

Kommentera inlägget här :