Ledighet beviljad

Idag struntar jag i alla "att-göra-listor" och beviljar mig en ledig dag, Nödenolusten är på uppdrag och här sitter jag i soffan och kollar på tennis på tv. Nadal mot Djokovic i Franska mästerskapen. Tennisspel så jag häpnar, vilka bollar i de konstigaste vinklar och vilken fart på både boll och spelare. Helt fantastiskt att se. Det är makalös tennis precis som Björkman och Strandlund Tomsvik kommenterar. Håller på Nadal som vanligt. Ska det bli hans trettonde titel i franska?? Klar ledning nu... 
Det är längesedan jag harvade runt i tennishallen och spelade tennis, kan sakna det. Inte för att jag var bra men det var kul och ett och annat slag blev väl ändå ok. Skulle kanske lura med nödenolusten upp till hallen och testa igen??
Tennis är en härlig sport som jag inte har så mycket koll på nu för tiden, många nya spelare som jag inte vet nåt om om men spelet är sig likt.
 
 
Spelet är sig likt frånsett en detalj som avviker. Avviker och påminner om vilka tider det är. Munskydden på bollkallar, linjedomare och publik. Den lilla, till antalet, skara som sitter på läktarna vittnar om pandemitider och Covid-19. Viruset som förändrat spelregler för våra liv, hur vi umgås och inte minst hur vi hälsar på varandra. Tror vi kommer leva med restriktioner och förändrade umgängesvanor för lång tid framöver. Med avstånd när vi ses så minskar vi riskerna. Dåliga förebilder vill vi inte veta av...som politiker som festar utan avstånd tex. Fy skäms! Blir du stressad av restriktionerna? Eller har du hittat ett lugn i begränsningarna? Det är tråkigt att inte träffas som förr och inte krama varandra på vanligt sätt. Förändrat är också att här googlas inte på eller bokas några resor. Helt otänkbart och då är det bara att deleta de tankarna hur mycket jag än kan känna hur skönt det är att vistas ett par veckor i karibien när det blir vinter här hemma. På nåt konstigt sätt så finns det ett lugn i att acceptera "hemma" och det är så här det är nu. Naturen är sig lik trots pandemi och soliga höstdagar är lätta att njuta av. Kolla bara:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tredje set i tennisen pågår och Nadal leder klart. Önskar dig en fin söndagkväll. Här blir det Babel och partiledardebatt på tv. Tjingeling!!
 
Uppdatering: Nadal vann💪👏👏👏

Kommentera inlägget här :