Läget?

Hur har ni det? Skärpta restriktioner i princip överallt i landet och en situation att ta på fullt allvar. Maxtak nått för provtagning, ökad smittspridning, dödsbud, konkurser, arbetslöshet.... Det är ogreppbart att ta in alla konsekvenser detta medför samhällsligt, ekonomiskt och inte minst personligt. Jag försöker tänka att så här är det nu och konstigt nog går dagarna fort trots avsaknad av att göra aktiviteter man annars gör till vardags. Utflykter, resor, träffa vänner, kolla runt i butiker på sånt jag ännu inte vet att jag behöver, fika på stan, konserter, utställningar - tänk vad mycket vi i ett normalläge är vana att ta oss för och bestämma själva vad vi vill göra. 
 
Jag är så tacksam att jag har nödenolusten att dela dagarna med, smågnata lite med ibland, diskutera med, hjälpas åt med syssslor här hemma, dela soffa med när vi ska se något på tv...när vi inte glor på varsin tv på varsin våning för att vi inte vill se samma program.. och att ha någon som hjälp när en del projekt jag kommer på ska genomföras - känns det igen nödenolusten??
 
Förra veckan innan det blev skärpta restriktioner tillbringade jag och en god vän några timmar på dagspa och nej, det var ingen trängsel där. Men såå skönt att bubbla både utom- och inomhus, äta god lunch och då var vi helt ensamma i matsalen. Fick en ansiktsbehandling där jag fick råd om hur massera runt ögonen för att minska antalet rynkor... jaja, jag hörde vad hon sa... och skrattade lite efteråt. Jag har varken rynk- eller åldersnoja. Jag är som jag är. För första gången badade jag ute i havet i november månad. För bad i karibien eller i Medelhavet räknas väl inte som höst/vinterbad? 12 grader i vattnet och ta mig katten det var riktigt skönt. Jag skojar inte. Vi värmde oss lite i bastun, med betoning på lite, jag gillar inte bastu. Men två dopp i havet blev det och det kommer bli fler gånger. På slutet njöt vi av solens nedgång sittandes ute i en varm bassäng tills mörkret omslöt oss och det gör det ju redan ca 16.30. 
 
 
 
Prickade igår av en sak på att-göra-listan. Jag har gjort plåtblommor av gamla kakformar. Såg för några år sedan exempel på sådana blommor men tog inga bilder så jag har gjort mina efter helt eget tycke. Fick låna plåtsax av Ingström bygg & montage AB - tack för det!! 
 
 
 
Får se vilket projekt jag tar itu med imorgon... många meter tyg ligger och väntar....kalenderfix på gång.....och kära nödenolusten jag har en idé 😂
 
Håll i och håll ut vänner - tillsammans minskar vi smittspridningen.

Kommentera inlägget här :