Traditionell resa på hemorten avklarad

Nästan på dagen för ett år sedan åkte vi samma runda som vi nyss kommit hem från - den traditionella lupinrundan även kallad Hällerumsrundan av oss. Otroligt vackra färger denna regniga dag. Det går nästan inte att se sig mätt. I år måste det nog bli två rundor då det fortfarande var massor av knoppar på väg att spricka ut. Rosa, lila, vita och blå och alla i mängder av nyanser vilket är en fröjd att ta in visuellt. 
 
 
 
 
 
Det växer så det knakar nu i pallkragar, krukor och land och det är kul att följa växtligheten samtidigt som snigeldödarjakten pågår. Igår klippte jag sex sniglar och det var rekord för året. Flera kvällar har det inte varit en enda. Räknar med ökat antal ikväll efter allt (behövligt) regn. Tur att vi inte har hundratals sniglar... eller ens tiotal... så jag klagar inte. 
 
Inne följer jag med spänning det blivande citronträdets tillväxt. Jo, jag är optimist och så länge plantan lever finns det hopp. Har inga större förväntningar på citroner då det visst tar 10-15 år innan blomning och fruktsättning kommer igång. Men grönt är också skönt. Satte några kärnor i en kruka och för ett tag sedan tittade det upp grönt i krukan. Nu finns det två skott och det syns varje dag hur det växer. To be continued...
 
 
 
Med fötterna på bordet nu och årets tredje lijekonvaljbukett framför mig ska jag nu surfa runt på lite teatrar och se om jag kan hitta något att kolla på.
 
 
Soffläge - NU! Rabarersaften som ska göras kan vänta ett litet tag...

Kommentera inlägget här :