Första och troligen sista gången

Japp då har vi varit på Grand Canaria för första gången och troligen sista också. Vi har rest ganska mycket men lyckats undvika Grand Canaria tills nu. Jättebra hotell och ok väder utom en dag som var helmulen ... men inte är det som Karibien, Aruba eller Mexiko som skämt bort oss några vintrar. Jag (vi) njuter när det är runt 30 grader och 28 grader i havet. Njuter av värme och lååånga och mååånga bad. På GC blev det bad i pool och det är inte detsamma. Såklart visste vi att GC inte går att jämföra med tex Karibien och nu har vi provat och det blir inte GC mer  - i alla fall inte så här års. Men det var ändå avkoppling och vi gick i sanddyner och vi blötte fötterna i Atlanten, åt gott och jag köpte en tunika för 12 euro och den satt som en smäck. Köpte utan att prova och litade till mitt ögonmått och min goda bedömningsförmåga 🙃
 
 
 
 
Det var en del blåst med konsekvensen svårt-att-läsa-bok:
 
 
Men det finns lösningar på allt - keps på:
 
 
MIn hjärna var blockerad av tidigare varma resor och jag tom drömde om Jamaica och på sena kvällar googlade jag resor till nästa vinter... vem vill inte tillbaka till dessa stränder:
 
 
 
 
 
Jag fortsätter drömma... och googla. Som pensionär kan man ju leta resor när det kostar lite mindre än tex när det är skollov.
En eloge ska dock GC ha för det är enkelt med glutenfritt och det finns bra utbud i affärerna och inga problem på restauranger. "Sin gluten" är den enda spanska som behövs så ordnar sig resten. Å andra sidan så blev jag på Jamaica personligen guidad av kocken som berättade och visade vad jag kunde äta och när vi checkade in fick jag ett kort att ha med mig där det stod att jag har celiaki. Toppenbra helt enkelt. 
Till GC flög vi från Norrköping och övernattade både innan och efter resan hos äldsta sonen. Vilken bonus att hinna med lite prat och kram med #enavdebästa och så slapp vi att köra bil i mörker. På hemvägen från Linköping så ringde det på mobilen och vi fick frågan om vi kunde tänka oss att ta med yngsta barnbarnet hem.. hon hade fått åka hem från förskolan. Såklart ville vi ta med finaste Julia hem. Så efter upppackning blev det att steka pannkakor, lägga pussel, leka, skoja och njuta av att vara tillsammans med Julia #enavdebästa #älskadebarnbarn Vilken lycka att hon finns! 
 
Nähä dags att lyfta röven ur soffan och ta paus från blogg och vinterstudio och baka en toscakaka. Adjöken!