Motiverande samtal

Efter att ha läst hela fm så tog jag tag i mig själv med ett inre motiverande (lite hot och en del övertalning) samtal. Jag lyckades och nu är jag nöjd. Det blev en tur på motionscykeln. Med motiverande musik, dvs jag drömde mig bort, så gick tiden fort. 
Började med musik från den dagen vi gled in i San Fransisco lyssnandes till denna gamla goding, så mäktigt att få göra entre till SF på detta sätt:
 
 
Trampade vidare till minnen från Jamaica och fortsatte drömma om sol, bad och drinkar:
 
 
Raskt vidare till Dominikanska Republiken där vi såg en fantastiskt fin show med denna musik:
 
 
Sedan hamnade jag i Sverige tillsammans med både Winnerbäck, Hellström och Strömstedt. Egentligen är det ju dödligt tråkigt att sitta på en motionscykel men men snart så åker den 21-växlade ut på tur med mig. Smala däck är inget bra för den här årstiden med mycket grus överallt. Så i väntan på rensopade gator får det bli motionscykel och simningen varje vecka. Det blir en forsatt söndag i lugnt tempo med rester till middag, bokläsning och ladda batterierna för imorgon blir det finbesök igen. Då ska vi rita, pussla, leka i kojan och bara ha det bra. Kan det bli pannkakor till lunch månntro?? Och tills imorgon har väl rödfärgen tonat ner...
 

Kommentera inlägget här :