Fin, finare, finast....tulpaner, tulpaner, tulpaner...

Tulpaner på bordet hör till årets första månader, det är min vardagslyx som jag njuter av. Lite olika färger och sorter blir det och de allra flesta blir bara finare och finare när de slår ut. Kolla här så förstår ni hur jag tänker.. så vackert utslagna och så levande med den vida hängande buketten.
 
 
 
 
Februari är inne på spurten och vilken härlig månad det varit. Några dagar i Stockholm med besök på Syfestival, Liljevalchs vårsalong, en och annan affär = Gudrun Sjödén men köpte inget, låtsashandlade på Svenskt Tenn drömmande om att den inköpta trisslotten skulle inbringa ett antal sköna miljoner... nåja jag fick tillbaka summan som lotten kostade. 
 
Syfestivalen lockade med härliga tyger ... som ska omvandlas till kläder till en liten fröken..
 
 
På vårslongen var det mycket som jag gillade och länge stod och stirrade på ... inte minst dessa kossor 
 
 
Ett härligt sportlov har passerat med besök av #enavdebästa #älskadebarnbarn, vi besökte Filmbyn Småland i Mariannelund och betyget var "mycket roligare än jag trodde". Kan rekommendera ett besök där. Sportlov innebär alltid biobesök och sedan blev det också film hemma i soffan varje kväll såklart med popcorn som tilltugg. 
 
 
 
Fredag och strålande sol och nystädat hus - kan det vara bättre? På agendan står att läsa ut bok nr 13 detta år, laga finfin fredagsmiddag efter inspo från besöket hos lillasyster för två veckor sedan, såklart kolla finalen i På spåret och inte minst läsa in mig på nya symaskinen. Present från nödenolusten på 60-årsdagen men levererad nu 3 1/2 år senare och det berodde inte på nödenolusten utan på mig som nu äntligen kunde besluta vad det var jag ville ha för symaskin.  Overlock, jajamen, så nu ska det sys i  trikå som aldrig förr. Heja mig!
Bludderi bluddera  - ha de så bra 🤗

Kommentera inlägget här :