Änglar finns...

... på byrån i hallen och jag kan efter dagens pysslande stryka en punkt på attgöralistan. Tre änglar är klara och det känns i fingrarna att jag vikt många blad. 
 
 
Hos Erikshjälpen köpte jag tre böcker som fick sätta livet till. Öster om Eden av John Steinbeck, Vårströmmar av Ivan Turgenjev och Tidens sångbok utbiven av Svenska kommunalarbetareförbundet. Sångboken innehåll en mängd politiska sånger och dikter av bla Karlfeldt, Ferlin, Taube och Dan Andersson. Strunt samma vilka böcker man väljer.... Efter att man tagit bort bokens pärm är det bara att börja vika varje blad. Tre steg för varje blad - se bilder nedan:
 
 
 
 
Fliken på sista bilden som sticker ut i bokens nederkant viker du in så nederkanten blir jämn. Till vingar sprade jag tre blad från varje bok, klippte till på gehör och stack sedan in vingarna mellan bokbladen, inget lim behövs. Till huvud och hår tar man vad man haver och jag hade träkulor och ullvadd som är en rest från tiden då jag sydde waldorfdockor. 
 
Och nej det är inte helt min egen idé med dessa änglar. Såg i en tidning böcker vikta och toppade med en stjärna  för ett tag sedan och tänkte att det kunde bli änglar istället och det var ett pyssel som passade mig. Böcker har jag vikt förut och ska fortsätta med då jag har en idé om att vika fram initialerna i barnbarnens namn`, en bokstav per bok och så ett hjärta. Blir det en lång vinter så kanske det blir klart till våren... 
 
 
Dagen övriga aktiviteter har varit att lägga pussel, spela spel, rita, trä pärlor till ett halsband, äta pannkakor med glass och så en portion härligt bus. Japp jag hade en av de bästa på besök. Ett besök jag njuter av varje sekund.  En mycket bra dag som nu avslutas i soffan framför tv.n... Expeditionen, Alla möter alla och Riviera och nyheter. Over and out.

Kommentera inlägget här :