I nöd och lust..

I nöd och lust det gäller väl även det som serveras till middag? Med dagens goda middag som målbild gick det lätt med uppfräschningen av hemmet idag. Jag visste med säkerhet att hälften av de (2 personer) som skulle äta såg fram emot (längtade, nästan dreglande) det goda som skulle serveras.  Stuvad blomkål!! Så gott. För att fjäska lite så blev det stekt kassler till och den serverades i hjärtformad skål. Vet inte om det hjälpte eller om hungern var stor för den halvan som inte älskar blomkål åt i alla fall. I nödolust gäller alltså även maten. 
 
 
 
Efter uppfräschning av hus tog jag mig an mig själv. Pysslade om hela mig med ansiktsmask som steg ett och sista steget lite smörj.Doftar kokosnöt nu och den doften förde mig tillbaka till Aruba. Ja, till den vecka jag var frisk när vi var där. Sjukveckan där är inte värd att minnas. Sniffar lite på armarna, blundar och minns. 30 grader i havet, sol, lååånga bad.... tiden närmar sig för inköp av årets bikini.
 
 
Nej, det är inte gulsot. Det är den härliga papayasmörjan i facet.
NU blir det tv-kväll och också några avsnitt på svt-play. Den australienska tv-serien Hemma igen har fångat mig i ett järngrepp. Jag maratontittar och är snart klar med säsong 3. Så bra serie och som pensionär så finns tiden att titta på sisådär 6 eller 7 avsnitt per dag....
 
 
Summa summarum en bra dag och det bästa av allt: det finns blomkålsstuvning så det räcker till morgondagens middag också 👋👋👋 och i frysen finns fläskpannkaka om ena halvan av hushållet vill ha något annat....

Kommentera inlägget här :