Tjolahoppsansa

Tjolahej tjolahoppsansa. Det blev i Astrid Lindgrens värld jag landade för att få till årets pepparkakshus. Letade fram ett foto på Villa Villekulla ( det som nu är rivet) och det fick det bli. Lite snett och vint och långt ifrån perfekt men vad gör det? 
 
 
 
För att få till Pippi och Lilla Gubben skrev jag ut bilder som jag sedan klippte ut och hade som mall när jag skar ut figurerna i degen. Lilla Gubben ser mer ut som en åsna eller en stor räv men so what? I fantasins och sagans värld är det helt ok att det är så. Tjolahej tjolahoppsansa!
 
Idag är det 40 år sedan vi blev föräldrar till vår förstfödde son. Klockan 04,43 på morgonen såg han dagens ljus och vilken obeskrivlig känsla det var. Jag vet att jag viskade till nödenolusten att "Kan du fatta att du är pappa?". Sedan följde härliga månader när jag var föräldraledig och med ett barn som sov om nätterna så var det lätt att orka. 40 år - hur fort går inte det? Stort varmt grattis till dig käre son och grattis till oss som fick dig 💕
 
 
 
Å ta mig tusan det är bara knappt 2 1/2 år kvar så fyller yngsten 40  - det ruller på .....

Kommentera inlägget här :