En intensiv månad är slut

Hur fort försvann inte juli? Poff så var det augusti. Tempot är lugnare nu efter barnbarn och systrar med familjer på besök. Matlagningen är enkel till två ... liite mer jobb när vi är 12 eller 15 som ska äta, men jag vill inte vara utan det då jag njuter av att ha dem alla på besök. Det var nog en av de allra mest uppbokade sommarperioder jag varit med om - det är så jag minns det nu i alla fall. En härlig tid med de bästa 😍
 
En tripp till Stockholm har vi hunnit med och där blev det Gröna Lund tillsammnas med äldsta sonen med familj. Äntligen satt det ett åkband på min arm. Förra året när vi var på Liseberg mådde jag inte bra och var då hänvisad till att bära väskor. I år var ordningen återställd, dvs jag hade åkband och nödenolusten bar väskor i nästan 10 timmar. Nödenolusten satt tålmodigt och väntade på olika ställen och vi meddelade efterhand till vilken åkattraktion vi begav oss. En man som satt bredvid nödenolusten kunde förstå att barn gillade alla dessa åk men han kunde ingte förstå att vuxna kunde gilla detta. Undrar om han provat att åka så han visste vad han gick miste om nu?? Jag tror aldrig jag kommer att tröttna... får se hur det går när jag kanske i framtiden tar mig fram med rollator...
 
 
ABBA-museet besöktes, andra gången för mig och premiär för nödenolusten. Trevligt och underhållande och massor av folk. Deras musik står sig bra än tycker jag nog.  Dagen kröntes med att äta den godaste glutenfria pizza jag någonsin ätit. Den serverades på Sjökafeet vid Djurgårdsbron och det var inget extra tillägg för glutenfri botten som det alltid annars är. Rekommenderas!!
 
 
Hemma igen och lugnet breder ut sig. Dagens aktivitet blev att skörda 2 kg gurkor och lägga in. Så gott det ska bli och saliven rinner när jag tänker på de leverpastejmackor som ska in i foderluckan framöver. Fler gurkor är på gång så har vi tur blir det en inläggning till.
 
 
 
Nu står jag inför det svåra valet att lyssna på något sommarprat eller börja i en ny bok..... vilket skulle du välja?
 

Kommentera inlägget här :