Det stora tabberaset ..

..på Törnrosgatan gick idag av stapeln och jag är proppmätt, förmodligen mer än vad som är hälsosamt. Vi gjorde slut på jansson, omelett, lax, köttbullar och prinskorv, skinka, pressgurka och den stackars halva honungsmelon som var kvar från gårdagens fruktsallad. Gott alltihop men nu blir det skorpor och vatten de närmsta dagarna (två fingrar i kors). Inte fy skit det heller i och för sig. Bakade mandelskorpor förra veckan .. till nödenolusten:
 
 
och glutenfria till mig:
 
 
Så gott!
Planerade trädgårdsarbete till idag men det minskades ner till att bära plantor ut och in för att vänja dem inför utflytt till krukor och pallkragar. Jag tog mig istället an Jan Guillou och en del i romanserien Det stora århundradet och det ångrar jag inte. Superbra serie tycker jag men hittills är jag bara kommen till tiden efter första världskriget.  Fortsättning följer alltså...
 
Annars då... jo, de nya adidasskorna är intrimmade på långpromenad. Jag älskar färg och har haft både gröna, röda, gula och tvåfärgade skor i lila/rosa. Jajamen. Minns ett par gula moccaskor från högstadietiden, finskor ni vet, det hade man ju förr. Sneakers som man har både till vardag och fest idag är långt ifrån hur min finskor som jag hade som liten såg ut. Men de här underbara kommer att få trampa många steg med mig:
 
 
Som avslutning på påsken då många träffat och umgåtts med släktingar och vänner så bjuder jag på ett kärleksfullt inslag. En dag när en av de bästa #älskadebarnbarn satt och åt frukost hos oss så tittade han ut genom fönstret och sa: Farmor ser du hjärtat i björken? Det ska till en av de bästa med det allra godaste hjärtat själv för att hitta detta naturens eget kärlekstecken. Visst såg jag hjärtat. Nu tittar jag ut i björken varje måltid och tänker på de bästa och jag märker hur jag ler. Det kommer jag att göra tills hjärtat i björken döljs av friska gröna björklöv...för att åter bli synligt till hösten. Älskade underbara barnbarn, ni värmer mitt hjärta antingen vi ses eller inte...  
Du ser väl hjärtat?
 
 

Kommentarer :

#1: ajlimullersandvik.blogg.se

Bara jag läste ordet Tabberaset tänkte jag på Emil och fattigjonen. Herreguuuuuuuud så jag blev sugen på att sluka Astrid Lindgren nu! Mandelskorpor är bäst!

Svar: Astrid kan man läsa hur många gånger som helst och att samtidigt äta mandelskorpor, ja det kan man lätt klara av.
AC

skriven

Kommentera inlägget här :