Sill o pära när latmasken bestämde

Japp, idag bestämde latmasken menyn. Latmasken det är jag det, blir inte av med förkylningen och det tar på energin. Gör nåt och sover ett tag och gör nåt igen.. så har jag varvat helgens aktiviteter. Färskpotatis på ICA gjorde det enkelt med dagens middag. Den enda sill jag gillar är just matjessill så det fick det bli och middagssällskapet mittemot var också nöjd. 
 
 
 
Annars kan väl helgen beskrivas med blommor. Liljekonvaljer till oss och en bukett till mamma. Underbara blommor och i år finns det hur mycket som helst av dessa sköningar. 
 
 
Planterade i krukor och amplar igår så svetten rann. Orken är noll så det blev att säga till på skarpen för att få arbetet utfört. Ett par extra vändor till affären för inköp av fler växter och lecakulor. Tur det är nära till affärerna...
 
 
 
Krassefrö är nerpetade i jord liksom dahlior, tomater och lite annat. Nu hoppas jag på växtkraft och snigelfri tomt och jag väntar på att plocka solvarma tomater och stoppa in i munnen.
Pga förkylnningen så blev det ingen Stockholmsresa i veckan, snyft på det då jag missade att träffa mina älskade systrar. Men jag kommer, var sä säkra! En månad ungefär kvar på jobbet sedan kan jag åka till hufvudstaden när som helst. Jamen, det är evigheter sedan jag tog ett 8-timmars pass på stan och i sommar ska jag till Liljevalchs och kolla in Lars Lerins konst. Ett måste. O Gudrun,  det är evigheter sedan jag var hos henne.... Nu kan jag förutse nödenolustens kommentar "du behöver inget där, garderoben är full".  Får se hur det blir med det, vi tänker lite olika på det området...  
 
Och nu är frågan: ska jag se slutet på hockeyfinalen eller ska jag ta klivet upp krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet? 

Kommentera inlägget här :