Lördagkväll i soffan

Det fanns inget på tv ikväll som lockade så jag har käkat vindruvor och kollat på foto i datorn. Hur hundan ska jag få nån ordning på alla bilder? Har påbörjat några mappar med semesterresor men sedan är det ju tusentals bilder på de bästa och jag har hittat många många fina bilder som väckt så många varma minnen. Måste bara bjuda på några...
 
Här är en absolut favoritbild med 100 % syskonkärlek:
 
 
Och ser ni så den här killen njuter i pappas famn:
 
 
Jag blir alldeles varm när jag kollar in bilderna. Här kommer några till med värme, kärlek och lite bus minsann:
  • Högröstad sång i kundvagnen på Ikea, killarna sjöng genom hela varuhuset och ända ut på parkeringen, såklart var det låtar från Astrid Lindgrens värld!! Många var det som tittade på farfar och killarna och bestämt tror jag att farfar gick ganska fort....
  • Farmor har köpt likadan kläder till alla tre:
 
  • Bus innan sovdags...
  • Firar födelsedag med glassätande i en båt gjord av vardagrumsbordet...
 
  • En hel sommarvecka sjöngs det sånger från Astrid  Lindgrens värld hemma på altanen, Kolla in de supersnygga mikrofonerna av sugrör fästa på kinden med frystape. Träningen gav resultat ...barnskådespelare i ALV. Heja heja!
 
 
Att titta på bilder på våra fina är ren och skär hälsosam medicin mot det mesta. Barnbarnsnörd är jag och kommer alltid att vara. Syskonbarn som också är med på bilden ovan är också en helt fantastiskt underbar sorts barn. 
 
Måste också ta med ett collage från gårdagen på yngsta barnbarnet, tänk att få både glass och tårta på samma dag:
Ja ni vad är viktigt i livet? Inte är det materiella ting. Det är livet självt med kärlek, närhet, värme och generationer tillsammans och att få vara med i vardagen med de bästa. Att få ta del av framsteg i språkutvecklingen som till slut betyder att ordet farmor kan uttalas (skriver jag egotrippat). Två-åringen som på sin födesedag igår kunde sjunga ja må hon leva är så härligt att höra. När de bästa blir ltie större prövas olika ord med varierande laddning men som ger väldigt mycket skratt och glädje. Eller vad säger ni om denna mening tagen från min verklighet i umgänget med en av de bästa: Oh jesus farmor vilken stor röv du har! Ärligt och rakt på. Japp. Svårt att neka. 
Det är nog livets största gåva att få vara farmor och på valborgsmässoafton har jag varit det i 12 år. Hallå, snart tonåring och det kan ju bli spännande.. man minns ju hur det var.. känns rätt gött att vara 60plus tycker jag allt här i soffan i hemmets vrå. Dags att flytta på den där röven till sovrummet... ett, två, tre .. lyft!! 

Kommentera inlägget här :