Min superhjälte

Jag har en egen superhjälte och han heter Vilmer. Superhjälten har uträttat stordåd idag och farmor är sååå glad för det. Vi har varit vid sjön idag med tre barnbarn (den äldste har spelat i Bullerby Cup) och givetvis blev det bad i massor. Härligt med en tvååring som kan simma fälv och som helt orädd kliver rakt ut i vattnet. Melvin, Vilmer och jag var ute på vatten som räckte mig ungefär till armhålorna. Vilmer hoppade upp i min famn och jag snurrade runt med honom och plopp så åkte mina solglasögon ner i vattnet. Jaja jag vet, det är inte smart att ha glasögon när man badar med barn som är mer vilda än tama i vattnet. Melvin dök flera gånger och simmade runt med simfötter för att hitta mina glasögon. Tyvärr inget resultat men en väldigt god vilja och omtanke. Bara för farmor att se tusenlapparna för de progressiva solglasögonen flyga iväg. Då ber Vilmer att få låna Melvins cyklop, dyker ner och är borta några sekunder och kommer upp med mina glasögon!!! Han hade fått syn på en bit stor som en nagel av glasögonen där de låg under sand. Fatta så glad jag blev!! Min superhjälte idag och alla dagar. När vi kom hem från sjön blev det fotografering av hjälten och utbetalning av belöning.
 
Så här kommer han superhjälten Vilmer: 
 
 
Fina fina Vilmer, applåder och visslingar för superhjälten 😍 älskade barnbarn 💗

Kommentera inlägget här :