Nu är allt borta

Plockade bort alla julsaker i onsdags, så skönt. Det är roligare att plocka bort allt än att ta fram det. Lämnade bara pepparkakshuset kvar och precis som jag önskade så fick vi god hjälp med det idag. Blev inte mycket kvar efter att det krossats, ätits, mortlats till smulor och ätits och spridits smulor.
Smulorna - vem tog hand om städningen? Varken yngsta eller mellangenerationen utan det gjorde de äldste och de gjorde det så gärna. Tog sedan fram gamla skolkataloger och kollade i, så roligt och jag älskar kommentaren "jag är alltid lika snygg" och det var inte jag som sa det och det var inte mig det handlade om heller. Härligt att vara nöjd med sig själv. Jag frågade om det var viktigt att vara snygg. Det var det inte alls, det fanns mycket viktigare saker som hur man är. Men föds man snygg så gör man. Det finns bara ett att säga: älskade barnbarn. Det finns inget som fyller på med så mycket energi som de där finaste vi har. Nu ska jag kolla in dagens fotoskörd, 84 bilder på de två som var här idag... och så några bilder med gubbröra, far och söner och farfar och barnbarn. Bra söndag blev det.

Kommentera inlägget här :