Det var då.. och så ska det bli igen, basta!

Mitt nya liv börjar snart. Tänker att jag då ska återuppta en del intressen som jag ägnat minimalt med tid under många år. Orka springa en mil igen, sy kläder och trädgården - dessa tre ska få ett uppsving. Jag har minnesbilder av alla tre områdena inpräntade på min egen hårddisk. Det är hur lätt som helst att se mig springa en mil (eller åtminste jogga i lagom tempo 😜), sy kläder med symaskinens gaspedal nertrampad till botten (och nödenolustens glada tillrop att man behöver inte köra full fart hela tiden) och alla ritningar jag gjort över rabatterna, jag minns dem som igår och tror nog att de finns kvar i någon pärm här hemma. Ritningar över rabatterna med växter i olika färger och för att få ihop så lång blomningstid som möjligt, så roligt det var att planera och sedan skrida till verket. 
 
Några bilder från då:
 
 
 
 
Visst är det härligt med gammaldags perenner? Lättskött och fina blommor att ta in. Dags att börja rita förslag till förbättring av rabatter... fram med färgpennor och trädgårdsböcker och tidningar... fast inte just ikväll ... imorgon ljuder klockradion redan 04,45 så det blir tidigt gonatt här.  Håhåjaja båd natt o da´
 

Kommentera inlägget här :