Då skulle det inte finnas någon ondska

 
"Om alla vore som Jonathan då skulle det inte finnas någon ondska" det är nog mitt absoluta favoritcitat ur Bröderna Lejonhjärta. Alldeles extra blir det när vår älskade Skorpan Lejonhjärta, vårt barnbarn, säger detta. Farmor rörs till tårar varje gång. Sedan kommer klumpen i halsen när det i föreställningen "Stridens dag" sjungs "Törnrosdalens frihetssång". Det är några helt magiska minuter. Undrar hur många gånger jag sett Stridens dag genom åren....mååånga är det i alla fall och fler kommer det att bli.
 
 
Midsommartårtan är uppäten och dagarna rullar på. Imorgon är det 1 juli - kan vi stoppa tiden lite nu? Det går för fort. Solen har varit vänlig att värma oss så det har varit några lata dagar i solstolen och många bad. Idag är det vilodag från vattning och sola och bada. Började dagen med en portion smultron till yoghurten. Mycket smultron blir det hos oss i år det är väl tacken för omplantering och god omvårdnad. I pallkragran växer det bra. Snigeljakt varje kväll är ett stående inslag. Vi har inte många sniglar men de ska döden dö antingen det är en eller tio. Klipp klipp säger saxen. En dahliaplanta har de nästan hunnit mumsa i sig.
 
 
 
 
Dagens planer på bak ställdes in och jag tog ledigt från allt. Det är en förmån man har som glad pensionär. Ny dag imorgon och för den finns det planer.... tjoho!
 
Dagens gladis: Påfyllt i vattentunnorna och inga kannor behöver bäras ikväll.
 
PS Om du vill så googla mitt namn på youtube så hittar du fler filmsnuttar från den där härliga sagovärlden jag så ofta besöker... du vet var!!

Kommentera inlägget här :