Färg, färg, färg...

Livet går i cirklar liksom också trender gör. Såg ett inslag på tv om färganalys och vips så var jag många år bakåt i tiden. Fick en gång i present av fina goa arbetskamrater att göra en färganalys inklusive att bli proffssminkad. Inte hade jag koll på att färganalysen kom redan på 40-talet och att den sedan på 80-talet slog igenom stort. Det gällde att hitta sina rätta färger för smink, kläder och hår. Trams? Nyttan med det? Kul grej? Ja det är fritt att tycka vad man vill...som alltid. Jag klassades som vinter och kände mig och känner mig fortfarande hemma i den färgpaletten. Hade det nog på känn tidigt för i december 1978 valde nödenolusten och jag förlovningsringar i vitt guld vilket är rätt val för "vinter". Önskade vid ett tllfälle guldörhänge i present och provade i rött guld men ack så jag inte passade i det. Blev inget köp av örhängen. 
 
Min vinterpalett:
 
 
 
Jag är ganska trogen färgpaletten och älskar cerise och lila och har mycket svart också. Limegrönt är väl den färg som jag gillar men som inte finns i paletten. Passar särskilt bra på sommaren när huden färgats av vistelse i solen och så finns ju alla nyanser av jeansblått vilka jag aldrig överger. Sminktipsen jag fick då? Ja dem skiter jag i då jag aldrig sminkar mig. Så är det med det. Snygg sminkning i lagom mängd är utseendeförbättrande men nej tack ändå.
 
Fortsätter på temat färg och kopplar på våren. Såg mina första blåsippor i veckan. Det är något magiskt med de första blommorna på våren. Krokusen är strävsam i snön och när solen skiner bjuder de på fina färger. Lungörten är på gång liksom tulpanerna och narcisserna. Det blir nog snöfritt nån gång i år trots allt...
 
 
 
 
 
 
Finally kommer här veckans tulpanbukett. Tycker det är så fint när buketten spretar som denna:
 
 
By the way: Ni har väl lagt märke till hur väl mina glasögonbågar matchar bloggens headerbilder? Haha jag är bra på färgmatchning sägs det... 
 
PS headerbilderna syns inte om du läser bloggen i mobilen.

Kommentera inlägget här :