Sköna maj

Sköna maj välkommen och till och med snart slut. Tiden bara rusar, men idag när jag hängde ut tvätt stannade jag upp ett slag och bara njöt av det jag såg. Vilken grönska, så många vackra gröna nyanser och dessutom idag vilken värme, så vackert så man bara häpnar. Vilken lyx för mig att kunna njuta av detta på dagtid. Efter det  härliga regnet så är det som alla växter satt extra fart. Känner mig nöjd med vår lilla tomt och att jag hunnit fixa till det så långt som jag har. Rabatten på baksidan kostade ett värkande knä (det small som ett bösskott i knät när jag grävde och delade perenner) men men vad gör det om hundra år? Haha då sitter jag inte här. 
 
 
Men nu sitter jag i soffan och att titta ut genom fönstren är som att kolla tavlor på ett galleri. 
 
 
Det fina hjärtat som Vilmer #älskadebarnbarn hittade i en björk här syns fortfarande trots alla löv. Jag tittar på det varje dag och njuter.
 
 
Jag tycker om alla årstider men så vackert som nu det vet jag inte om det nånsin är. Fast höstlöv i sprakande rödgula färger och en slät yta av glittrande snö är inte heller fel. 
 
 
 

Kommentera inlägget här :