Operation döstädning påbörjad

Japp idag har jag påbörjat operation döstädning eller kalla det "feng shui light" om du så vill. Jag vet att jag mår bra av att rensa ut och ibland är det riktigt kul att röja och rensa. Arbets-/gästrummet fick bli första station  - jag ska göra om lite där så jag får plats med ett extra bord där jag kan klippa till tyger för att sy kläder, kassar mm. 
 
Första objekten att rensa blev alla CD som bara ligger där och aldrig eller sällan spelas. Sorterade dem i högar efter artist, slänga, skänka eller kanske spara. En hög (syns inte i bild) vill jag gå igenom några gånger till. 
 
 
Lätt för er som känner mig att gissa vilken artist som fick den enskilt största högen med CD. En hög som ska sparas såklart och spelas. Inte så ofta som cd spelas men vi använder dem fortfarande i bilen.. av gammal vana. Det finns alltid minst en Bruce-cd i bilen. 
 
 
Annars var det en salig blandning av artister: Iron Maiden, Hoola Bandoola Band, Nationalteatern, Vangelis, Abba, Laleh, Dire Straits, Leonard Cohen, Enya, Melissa Horn, Wiehe och Afzelius och i hög nr 2 i storlek på höjden där fanns Lars Winnerbäck. Olika sinnestämning kräver olika musik. Bruce kan däremot alltid passa. Punkt. 
 
 
Och så några LP också:
 
 
Min första skivpelare fick jag när jag var 10 år. Jag hade börjat på en gitarr-kurs, vet inte om det var frivilligt eller på föräldrarnas begäran/önskan. Tippar på det förstnämnda. Hur som haver så var jag inte inställd på att öva i den omfattning som behövdes om utveckling skulle ske. Mycket tjat (pappa) blev det och tandagnissling (jag) blev det. Sportlovet kom och jag tillbringade det hos farmor och farfar och när jag kom hem var gitarren borta och en skivspelare stod på mitt rum istället. Lugnast för alla tyckte min handlingskraftiga pappa. Nu  mer än 50 år senare håller jag med honom. Håhåjaja.  
 
Det finns många sätt att bli påverkad och fastna för olika musik. Iron Maiden hjärntvättades jag att gilla. 70 mil i bil med 4 killar som skulle på konsert och med Iron MaidenCD i bilen hela resan plus alla timmar som yngsten spelat dem på hög volym här hemma. Gillar nog allra mest en liveversion av Fear of the dark - med hög volym är den fantastisk att lyssna på. 
 
Nehej, åter till sorterandet och spara, slänga eller skänka... 

Kommentera inlägget här :