Verkligen - med eftertryck!

Det gick inte undvika att höra samtalet. Det var en överhörning som stundtals fick mig att nästan skratta högt. Milda makter vad tonårstjejer kan prata om allt och ingenting. Jag log igenkännande och av glädje många gånger under de ca 45 minuter samtalet pågick i transferbussen från hotellet till Chanias flygplats. Två härliga tjejer som förstod varandra och som föll varandra i talet inte bara en gång. De var helsynkade i sitt samtal.
 
Några korta meningar från samtalet:
Fett nice hus -  verkligen - med eftertryck
Lätt att de har pool  - verkligen
Alltså Jason gjorde min kväll -  verkligen
Vilken vecka vi haft och den blir bara bättre när jag vet att de som åker ner nu ska få sämre väder - verkligen
Alltså jag  är skiträdd när jag sitter bredvid mamma på flyget, det är mycket bättre att sitta brevid dig för du är ännu räddare än mig och då blir jag lugn när jag vet det- så bra då kan man säga att vi kompletterar varandra
Jag skulle  vilja  byta efternamn jag vill heta som Jason - du får gifta dig med honom
 
De gjorde om Imse Vimse spindel och Blinka lIlla stjärna med text som refererade till veckan på Kreta och då bland annat om killen som gjorde deras kväll.  De typ rappade samma ramsa ett antal gånger.  De småskrattade och de bekräftade varandra hela tiden. Inte en sekund vara de tysta. Gick inte att uppfatta någar pauser alls för att hinna med att andas. Härliga, pigga, positiva, glada tjejer som med all säkerhet betyder mycket för varandra och delar hemligheter och förtroenden. Tillsammans - åter igen har jag fått bevis för hur viktigt det är.
 
 Tack tjejer för en uppiggande överhörning! Har tänkt på er och er sprudlande energi flera gånger idag. TACK!!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :