Tänt vare här!

Två helger i rad på bortaplan och ljus, ljus, ljus överallt. Många steg och trötta fötter men nu har vi kollat in så mycket ljusdekorationer att det räcker för flera år. Men det skulle ha varit ännu vackrare med snö. Jag vill ha snö när det ändå är kallt. Mycket snö, tack. Så var det beställt. 
Idag var det invigning av Vinterstad i ljus i Linköping med underhållning på Trädgårdstorget. Vi såg en del av det innan vi traskade runt och kollade in allt vackert. 
 
 
 
 
 
 
 
Det har varit en prövningens dag. Förlust i både bowling och spelet vampyrjakten. Yngsten vann båda grejerna utan att någon vuxen gav honom fördelar. Jag klarade av en (dåligt!) strike men också några gånger gick klotet i rännan utan att en enda kägla föll. Surt. Bowlingen var noga vald aktivitet då "bowling är en bättre aktivitet för pensionärer (farfar är pensionär och farmor är på god väg dit) än att hoppa trampolin". Trampolinparken Yoump i Linköping var inte att tänka på det förstod han den kloka åttaåringen. 
 
Dags att stänga gluggarna, det är snart söndag och jag har mycket på agendan för morgondagen. Så nu säger jag till mig på skarpen: Gå o lägg dig människa! 

Kommentarer :

#1: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Vad kul att se bilder från "Stad i ljus", jag ska gå och kika på alla ljusinstallationer någon kväll också tänkte jag :)

Svar: Så fint i verkligheten.. mobilkamera är inte det bästa att fota med .. du kan nog få riktigt fina fina bilder förstår jag efter att ha kikat på din blogg.
AC

skriven

Kommentera inlägget här :