Tack för att...

du vände alla streckkoderna rätt! Ja, det sa hon tjejen i kassan på IKEA idag när jag skulle betala. Enkelt för mig som kund med den lilla lilla åtgärden. Säkert var det av större glädje för kassörskan än vad det var besvär för mig. Berget som kunden före mig hade staplat upp var nog inte roligt att ta hand om på kassabandet. Såg ut ungefär som Eiffeltornet och det var saker huller om buller och olika material, från mjukt till hårt och skört. Inte går det fortare för att man staplar på det viset. Jag tänker att på varje arbetsplats så är man som arbetskamrater varandras arbetsmiljö. Som kund och kassapersonal kan man också vara varandras arbetsmiljö. Så varför inte nu till jul göra en insats för all kassapersonal genom att lägga streckkoderna så det blir enkelt att scanna av dem? Japp, vi börjar nu - eller hur? 
 
 
 
IKEA precis som det gula varuhuset i väster har koll på vad man som kund behöver så denna skönhet fick följa med hem:
 
 
Söndag, saffransbulle, soffläge så skönt!

Kommentera inlägget här :